Wednesday 22 December 2010

Dilanda kerinduan..:(

Saya kan...rindu sangat dekat seseorang...:(
Saya sayang sangat dekat dia..Kalulah dia masih ada..:'(

Dia adalah..


Arwah Umi saya..:'(

Masa saya sedih,dia sentiasa ada di sisi saya memberi semangat..
Masa saya gembira,dia selalu ingatkan supaya jangan terlalu gembira sangat sampai lupa diri..
Nasihat dia sentiasa terngiang-ngiang di telinga saya..

Nasihat dia yang terakhir yang saya masih ingat,lebih kurang seminggu sebelum dia 'pergi' meninggalkan kami..
Umi cakap,"K.ngah kalau nak cari pasangan,cari yang elok..yang baik2..tak hensem takpe,tak kaya takpe..yang penting,dia boleh jaga kita..Ingat,kalau boleh nak cari laki pun biar yang umi puas hati.."

Saya pelik..nape umi cakap gitu..?

Selama ni,umi cukup sensitip bila sebut pasal pakwe2 nih..umi sangat tak sporting kalo bab2 macam tu..
Umi tak suka kitorang main2 cinta,selagi tak habis belajar..or selagi cita2 tak tercapai..
Sekurang2nya,selagi belum dewasa,selagi belum matang untuk membezakan yang mana baik & yang mana buruk..umi tak suka kami bercinta..utamakan yang lebih penting..Bagi umi,cinta tu tak penting..

So aku heran,nape umi cakap gitu..

Ohh,mungkin sebab sekarang ni aku dah keje..so umi merasakan aku dah cukup matang kot..
Aku dah layak untuk itu..kott..
Ikhlas,aku langsung tak terfikir...
Perubahan umi tu mungkin sebab dia dah terasa nak meninggalkan kami..kn?:(

Ohh,kenapalah sensitip pulak pagi2 nih..

Mula2 dulu,saya terfikir..kenapa umi perlu meninggalkan kami..?Kenapa umi tak cuba bertahan..?
Umi tak sayangkan kami ker..?Umi ingat kami cukup kuat ke untuk menghadapi sumer ni..?

Tapi bila saya dah tenang..saya sedar,saya tak patut berfikiran macam tu..kn..
Macam orang takde iman je pikir camtu..

Ajal,maut di tangan Allah..saya kena terima..dah tersurat umi saya akan pergi tinggalkan saya dan adik2..walau di saat kami masih sangat2 memerlukan dia..

Melihat kesengsaraan & kesakitan umi sebelum dia pergi,saya berdoa pada Allah..

"Ya Allah,jika hanya maut dapat mengurangkan kesakitan umi..kau ambillah dia..aku redha..
Aku tak sanggup lagi melihat umi menderita kesakitan..Tapi jikalau ajalnya masih belum sampai,Kau kurangkanlah kesakitan yang dialaminya..Kau sembuhkanlah penyakitnya..Tiupkanlah semangat baru ke dalam dirinya Ya Allah..Aku berjanji,aku akan jaga umi baik2 lepas ni..aku takkan lawan cakap umi lagi..aku akan selalu ucapkan sayang pada umi..agar dia tahu..dia tidak keseorangan menghadapi semua ni.." :'(

Pada korang yang masih ada ibu,hargailah mereka ketika masih ada peluang..
Ucapkanlah sayang padanya,tunjukkan sayang anda padanya..
Sungguh,tak rugi anda buat semua tu..sementara masih ada kesempatan..

Dulu,bila aku dengar rangkap kata-kata macam ni,aku tak pernah menghiraukannya..
Bagi aku,aku masih ada kesempatan..aku masih ada bayak peluang untuk buat semua tu..
Jadi,tunggulah dulu..Lepas ni aku buat r..

Sekarang,semua tu dah terlambat..umi pun dah takde,masa tak boleh diundur semula..
Aku tak boleh mintak supaya Allah undurkan balik waktu..supaya aku dapat melakukan semua tu..
Yang pergi dah pun pergi..

"Andai dapat..ku undurkan putaran dunia..akan ku ubah semula....."(lagu ukay's,tetiba..hehe)



p/s : Hargai ibu bapa anda..jangan sia-siakan mereka..sementara mereka masih ada..& sementara masih mempunyai peluang..:'(

No comments:

Post a Comment