Friday 7 January 2011

Rentetan 2010

Selamat Tahun Baru!!

Eh macam da terlambat jer aku nih,dah basi da pun ucapan tahun baru..uhuh!
Tapi takpe,aku nak jugak wish Slamat Tahun Baru..! Ah,pedulik hape aku..
Actually,Tahun 2010 banyak meninggalkan memori buat aku..sayang sangat rasanya nak tinggalkan tahun 2010..tapi apakan daya,sudah lumrah kan..masa yang dah berlalu memang tak dapat diundur semula..
Banyak kisah suka,duka yang aku alami sepanjang tahun 2010..Kisah suka yang kalau tak pandai kawal,memang boleh lupa diri..& jugak kisah duka yang kalau aku tak bijak menghadapi,memang boleh gila jadinya..

Tapi aku harus tabah,kan..walau ape pun berlaku,hidup perlu diteruskan..impian harus terus dikejar & dilaksana..hurm,nak citer lah sikit ape yang berlaku sepanjang 2010 ni..


Januari 2010
Dapat tawaran kerja..Goverment..& dalam masa yang sama dapat offer tuk further study kat UITM..Study kt uni,sumer orang nak kan..? n kerja gomen,pun sumer orang impikan..
Aku tak tau nak pilih mane satu..tapi kalo ikutkan ati,nak jer aku pilih tawaran blajar tu..sbb tak terfikir langsung pun nak keje..memang dalam ati aku masa tu nak blajar jer..pastu bila dah dapat segenggam ijazah,baru r nak fikir pasal nak carik keje yang elok kan..
Tapi atas nasihat semua,aku sebulat suara,dengan hati yang nekad(chewahh) aku terima je tawaran keje tu..offer sambung blajar bila2 pun boley dapat kan..tapi offer gomen susah nak dapat..skali kite tolak,memang takkan dapat da nanti kan..

April 2010
Berlangsungnya majlis konvo aku di Politeknik..syukur,berjaya menamatkan pengajian dengan jayanya setelah bertahun bertungkus lumus..



muka yang suda keletihan..mekap pun da ilang;p


Mei 2010
Tarikh 7 Mei 2010 memang takkan aku lupa sampai bila2..di saat orang lain sibuk duk sambut hari ibu,kami adik beradik terpaksa menyambutnya dalam kesedihan..hanya doa dapat kami panjatkan sebagai hadiah buat umi kami..umi telah meninggalkan kami buat selama2nya..
Sungguh aku tak sangka,sungguh aku tak menduga..sungguh,aku masih belum bersedia untuk menghadapinya..Terasa dunia ni seperti kosong seketika..hidup terasa tidak bermakna secara tiba2..adik2 masih perlukan umi..macamane aku nk beri kekuatan pada mereka sedangkan aku sendiri tak cukup kuat menghadapinya..tapi aku harus kuat,walau aku tak kuat sekalipun,aku harus pura2 kuat..demi adik2,demi bak(ayah) aku..Dugaan paling besar dalam hidup..terlalu panjang untuk diceritakan kisahnya..terlalu sedih untuk mengingatinya..ada masa,aku ungkap semula pada entri yang lain..InsyaAllah..

Oktober 2010
Abang aku pulak yang konvo..UPNM,tak lama lagi jadik kapten kapal..tahniah!!!
Kalau umi ada,pasti dialah orang yang paling excited..


Hari kemenangan buat abang..


Hensem x ayah kite..?;p
Disember 2010
Result adik aku UPSR agak mengejutkan,walau tidak cemerlang,tapi sangat tidak dijangka..nak dibandingkan dengan sikap dia yang malas blaja tu,memang tak sangka lah dapat result gitu..

Adik aku sorang lagi pulak amik PMR..agak cemerlang keputusannya..kalaulah umi masih ada kan..rindu melihat air mata kegembiraan umi..

Teringat pulak,sejak umi sakit,dia sangat mudah mengalirkan air mata..sedangkan sebelum tu,sangat susah nak tengok umi menangis,dia jugak selalu mengajar aku supaya tidak mudah melatah dengan apa saja dugaan yang menimpa,supaya tidak mudah mengalirkan air mata..jangan tunjuk sangat kelemahan kita depan orang..
Sebab tu lah kot,aku jadi sorang yang sangat kebal,sgt sukar nk tengok aku menangis..kalo sesape tertengok aku nangis tu,paham2 jelah..maknanya aku dah betul2 sedih..aku dah tak dapat nak bendung sangat dah kesedihan aku tuh..sakit kan pendam kesedihan sensorang..?*_*


Masa APC(Anugerah Perkhidmatan Cemerlang)
p/s:gambar ni masuk fb KKM(bangga jap,hehe)..tapi muka aku garang kn time nih
Eh,ade kaitan ke gambar ni ngan kisah suka duka aku..?
Heh,ade la kot..sbb festime aku dpt berdiri sbelah menteri nih,biarpun hanya menjadi 'gadis dulang'..T_T

No comments:

Post a Comment