Thursday 27 January 2011

Perjalanan jauh tak ku rasa..kerna hati ku melonjak sama..ingin berjumpa sanak saudara..yang selalu bermain di mata......

~ohoho balik kampung.............
ohoho balik kampung..........
hati girang.............eheh,tetiba lak rasa cam nak nyanyi lagu nih..
Tetiba lak rasa macam hari raya..;p

Besok mau balik kampung...eii,tak sabarnyer...;)
Tak sabar mau jumpa bak,nak bertegur sapa ngan orang kampung..(sgt peramah kan),nak rasa masakan kampung..mau tengok bilik ai..masih comel dan KEMAS seperti dulu kah..(saje wat hurup besar perkataan tu,sbb bilik ai memang KEMAS ponn,haha).Nak pegi melawat kubur umi..
Rindu sangat2..*sob sob:'(

Saya sampai sekarang rasa macam tak berapa nak percaya dengan pemergian umi..terasa seperti baru semalam cakap ngan umi,kite borak2..rase baru je dengar umi gelak bila adik buat lawak..*adik saya sangat lawak sebab suka tanye soalan bukan2,contoh:

Adik : Umi,Allah warna biru kan?
Umi : Hah?mane adik tau?kan umi dah cakap..kite mane leh nampak Allah..Dia jer leh tengok n nampak kite..
Adik : Tapi,cikgu adik kata Allah duk atas langit,Allah Maha Besar..adik tengok langit tu warna biru..?
Umi : Kite tak boleh nampak Allah,jadi cane kite nak tau Allah tu warna biru...(banyak lagi umi xplain,aku lupa n aku malas nak tulis sini)

*Mungkin dia ingat yang warna biru tu sume Allah la kot..Sebab cikgu dia kata Allah Maha Besar kan,so dia ingat Allah tu besar la kan..heh,mcm2 la budak2 nih..ntah hape2 la dorang pikir kan,kretip(kreatif)tul..

Adik jugak penah tanya,
Masa tu kite tengah makan megi..
Adik : K.ngah..adik nak wat teka teki..meja ni sape wat?Allah ke manusia?(kat sekolah tadi cikgu dia ajar benda ciptaan Allah n ciptaan manusia)
Aku : Mestila manusia..
Adik : sudu ngan garpu?
Aku : Manusia la..(dah boring dah..sbb teka teki senang sangat,tp layankan ajer)
Adik : Pokok n tumbuh-tumbuhan?
Aku : tu sume Allah la yang buat..adik ni ape r tanye soklan senang nak mampos idop..
Adik : Urm..(berfikir sejenak)k.ngah,megi ni Allah ke manusia yang buat?
Aku : Mestila manusia buat..slurrppp *bunyik aku hirup megi
Adik : tapi,megi ni diperbuat dpd ape ek..?
Aku : taktau..tepung kott..
Adik : tapi,adik ase tak lah..
Aku : Abes ape..
Adik : Adik ase megi ni wat ngan rambut umi kotttt...
Aku : Brrrrrrrrr..uhuk uhuk *megi aku tersembul kuar..(eh,tersembul ke tersembur)
adik : K.ngah ni makan la leklok..mcm budak2 lah..

wakakakaka..yang haku ase klakar tak bley blah tu,muka dia giler siyes dowh..siap kerut2 dahi lagi tuh..konon tengah pikir dengan siyes la..(memang siyes pon)
boleh pulak dia pikir gitu..mentang2 rambut umi kerinting,dia leh samakan ngan megi lak..
tak terpikir ke dia,kalo orang tu nak wat megi,takkan la dia cabut rambut sekor2 pastu proses wat megi..pastu,yang tak tahan lagi,rambut umi palak tuh..bila masa lak orang wat megi tu datang umah aku nak beli rambut umi kan..heh,dalam mimpi dia kot..haha klakar klakar...

p/s : Banyak lagi soklan tak masuk akal..len kali lak citer..;p
Skali lagi nak bitau,besok nak balik kampung....!;p
Heh,adekukesah??!
Apepun,saya rindu Umi sangat sangat sangat.............:'(
-Al-Fatihah-

No comments:

Post a Comment